Krzyżówka z nr 3/2018

Krzyżówka z nr 3/2018

KrzyzowkaVI

Po rozwiązaniu krzyżówki, z liter umieszczonych w polach z szarym tłem należy ułożyć wyraz z języka łowieckiego związany z dzikiem.

Poziomo

1.
Stary, doświadczony samiec dzika.
4. Regionalne określenie dzika
7. Ogół zwierząt łownych
8.
Spokojne miejsce w lesie, w którym zalega i odpoczywa zwierzy­na
9. Głębokie wcięcie w łopacie daniela
13. Odległość na jaką strzelec kieruje broń, celując przed porusza­jący się cel
14. Pysk psa myśliwskiego
15. Nakrycie głowy ptaka łowczego
17. Rogowe zakończenie drugiego i piątego palca nóg łosia, jelenia, daniela, dzika, muflona i sarny
19. Niełowny ssak z rodziny wołowatych w Polsce występujący w tatrach

20. Rozszerzenie lub uchyłek przełyku ptaków służące do gromadzenia i przenoszenia pokarmu
21. Gatunek średniej wielkości ptaka z rodziny kurowatych, rzędu grzebiących, rodzaj: Lagopus, w Polsce praktycznie niespotykany i niełowny
23.
Podziemna kryjówka, legowisko borsuków, lisów, królików
24. Okrycie (skóra) dużych drapieżników takich jak niedźwiedź, wilk, ryś oraz jenota i lisa stanowiące trofeum.
25. Gatunek dużego ptaka z rodziny kurowatych Phasianus colchicus
28. Część twarzowa głowy zwierzyny płowej
29. … Bór!
30. Gatunek drapieżnego ssaka z rodziny kotowatych. Występuje w Polsce ale jest gatunkiem niełownym.
33. Jedno z określeń p
odpórki pod broń
34. Zimowe legowisko niedźwiedzia
35. Samiec sarny
36. Gatunek średniej wielkości ptaka synantropijnego z rodziny krukowatych. W Polsce bardzo liczny, występujący praktycznie wszędzie. Dawniej uznawany za szkodnika łowieckiego.

Pionowo

1. Szczekanie psów po otropieniu zalegającej zwierzyny, po znalezieniu tro­pu lub odnalezieniu postrzałka albo Głos wydawany przez rogacza w chwili zaniepokojenia.

2. Na nim nasz sprzymierzeniec nocnych łowów.

3. Długa, sztywna szczecina na grzbiecie dzika.

4. Jedna z komend wydawanych psu łowczemu

5. Młoda samica dzika

6. Przyloty ptaków na miejsce noclegu (powrót z miejsc dziennego żerowania) lub przerwa w przelocie kiedy ptaki przysiadają na drzewach, wodzie lub ziemi.

10. Biała plama na czole łyski

11. Zęby wilka

12. Okres godowy dzików

13. Jeden ze sposobów polowania indywidualnego.

16. Jedno z określeń jaśniejszej sierści na zadzie zwierzyny płowej

18. Boczne odchylenie kolby broni w stosunku do jej podłużnej osi

19. Twórca (wytwórca, projektant) noży. Określenie pochodzące z jęz. angielskiego.

21. Jeden z sygnałów łowieckich

22. Kaczka hodowlana o upierzeniu przypominającym ubarwienie dzikich kaczek, używana do wabienia kaczorów

26. Budują je bobry

27. Mięsny (doskonały z dziczyzny) dodatek do potrawy (zwykle jarskiej), który ma podnieść jej wartość (okrasić).

31. Święty, patron sokolników

32. Rasa psa myśliwskiego

Krzyżówkę w postaci pliku pdf można pobrać z działu Download, wydrukować i rozwiązać.